.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بزرگداشت روز پزشک و تجلیل از پزشکان مازندرانی

در آستانه روز پزشک و سالروز تولد بوعلی سینا طی مراسمی شامگاه دیروز از پزشکان استان مازندران تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار شمال نیوز، دکتر محمدرضا نوروزی دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشوردر این مراسم با اشاره به جایگاه و قداست والای پزشک گفت: ما دو وظیفه در مقابل بیماران داریم و این حقوق باید جزو اولویت های کاری ما باشد چرا که بیماران برای ما نعمت تلقی می شوند.
وی افزود: ما جزو گروه هایی هستیم که خیلی از نیازمندان به ما مراجعه می کنند و از آنجایی که جزو علوم برتر هستیم باید حقوق حقه ما رعایت شود. دکتر نوروزی به خطر از بین رفتن شان و منزلت پزشکان در جامعه اشاره کرد و گفت: نباید بگذاریم که شان و منزلت پزشک از بین برود که در این بین عدم رعایت برخی موارد از سوی پزشکان هم تاثیرگذار است. وی ادامه داد: برخی از پزشکان به اسم تعرفه بسیاری از حقوق مردم را رعایت نمی کنند هرچند تعرفه نشانه ای از ناسالم بودن اقتصاد درمان است وما نباید به بهانه پایین بودن تعرفه باعث آسیب در بخش درمان شویم.
دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: هزینه درمان نباید توسط بیمار متحمل شود اما قبول هم نداریم که این هزینه از سوی پزشکان پرداخت شود چرا که باید سرانه درمان افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد: هزینه برای درمان به نوعی سرمایه گذاری در بخش سلامت جامعه است و ما در کشورهای پیشرفته شاهد آن هستیم که 4 تا5 درصد تولید ناخالص ملی را به بخش درمان اختصاص می دهند که مسلما سلامت جامعه را تامین می کند.
دکتر نوروزی به پایین بودن تعرفه ها اشاره کرد و اظهار داشت: تعرفه آزمایشگاه ها مربوط به سال 84 است و ما باید بدنبال راهکاری برای واقعی شدن تعرفه ها باشیم که 2 تا 3 برابر قیمت فعلی است. وی در ادامه گفت: در حال حاضر یک تخت بیمارستان شبی 200 هزار تومان برای بیمارستان هزینه دارد ولی مبلغ 60هزار تومان تعرفه اعلام شده است که مابقی آن را باید از حق پزشک بپردازیم و عملا سوبسید بخش درمان را پزشک متحمل می شود. دکتر نوروزی بیان کرد:در حال حاضر 5هزار تومان برای سرانه درمان اختصاص داده شده است که 80درصد سرانه درمان هزینه دارو می شود.
وی در پایین سخنانش گفت:ما از مردم و پزشکان انتظار نداریم و دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری کند که اصلاح سرانه درمان و تقویت بیمه ها یکی از راهکارهای آن است.

دکتر حسن علی نیرین رئیس شورای نظام پزشکی مازندران هم در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز پزشک گفت: در حال حاضر 20 درصد از توان نظام پزشکی را تعرفه ها به خود اختصاص می دهد و طولانی شدن زمان اعلام تعرفه ها یکی از مشکلاتی است که در این چند سال با آن دست به گریبان هستیم که به رغم درخواست مکرر از شورای نظام پزشکی کشور این مسئله تاکنون محقق نشده است.
وی افزود:یکی از موارد مهم در مسئله درمان بحث پرونده های پزشکی است که با توجه به تغییر شکل ماهوی پرونده ها و استقرار دادستانی در نظام پزشکی بسیاری از مشکلات مرتفع گردید. دکتر نیرین یکی از موارد مهم انجام شده در شورای نظام پزشکی را تشکیل شورای حل اختلاف پزشکی عنوان کرد و گفت:به خاطر احترام جایگاه پزشکان با تعاملی که با دادگستری استان انجام شد اولین شورای حل اختلاف در مرکز استان تشکیل گردید.
وی یادآور شد: خلاء اطلاع رسانی و ارتباطی در نظام پزشکی وجود دارد به همین دلیل آمارهایی که در سیستم سلامت جامعه بیان می شود با واقعیت سلامت جامعه همخوانی ندارد. دکتر نیرین خاطرنشان کرد: اگر پرداخت هزینه ها واقعی باشد می توان گام های اساسی در این زمینه برداشت که به عنوان مثال می توان به بیمه روستایی اشاره کرد که سیستم ارجاع آن مطرح بوده که کمرنگ شده است.

دکتر انوشیروان محسنی نماینده مردم نوشهرو چالوس در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمسیون بهداشت ودرمان مجلس نیز در این مراسم گفت:مقوله سلامت یکی از کلیدی ترین مقوله ها می باشد و یک سرمایه ارزشمند برای دولتی است که جامعه را به سمت سلامت سوق داده و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه انسان محور توسعه است و شایسته برخورداری از رفاه و آسایش گفت: انسان بیمار نمی تواند از مواهب توسعه برخوردار باشد و در اینجا جایگاه والای نظام سلامت نمود پیدا می کند.
دکتر محسنی ادامه داد:ما هر روز شاهد پیشرفت و توفیقات علمی در زمینه یافته های پزشکی هستیم اما تولید انبوه در جایگاهی که بتوانیم نظام سلامت جامعه را تامین و ارزیابی کنیم نداریم و در این زمینه چالش هایی وجود دارد که مهمترین آن نابسامانی تولیت نظام سلامت است.
نایب رئیس کمسیون بهداشت ودرمان مجلس افزود:تا امروز در ارزیابی و ارزشیابی و مسئولیت پذیری نمره قابل قبولی نتواسته ایم کسب کنیم و در این بین وزارتخانه های رفاه و بهداشت و درمان که نمادی از همکاری می باشند با چالش ها و موانعی همراه هستند که به عنوان نمونه بحث هفته پیش پزشک خانواده را می توان نام برد.
وی تصریح کرد: سرانه بخش درمان از 16هزار نفر به 5 هزار نفر کاهش داده شده است و ناکافی بودن سهم اعتبارات این بخش از بودجه عمومی کشور علت اصلی آن است و دولت باید بین بخش خدمات و سلامت یک تفاوت فاحش قایل شود. دکتر محسنی خاطرنشان کرد: 20 درصد بیمارستان ها در اختیار بخش خصوصی است و 80 درصد بیمارستان ها در اختیار بخش دولتی است که به علت سرانه و حقوق پایین شاهد نزول کیفیت آن هستیم. وی اذعان داشت: یکی از جاهایی که می تواند در بخش سلامت جامعه موفق عمل کند شورای نظام پزشکی است که با توجه به اصل 44 می تواند ضمن بدست گرفتن تولیت سلامت جامعه در بهبود سلامت نیز تاثیرگذار باشد.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنان کوتاهی گفت: در جامعه پزشکی تلفیقی از مهارت و اخلاق را شاهد هستیم و از آنجایی که مجلس هشتم مجلسی علمی است ،کمسیون بهداشت و درمان آن با تجربه ترین و قوی ترین کمسیون های مجالس بعد از انقلاب است. وی تصریح کرد: با وجود آنکه قانون نظام پزشکی قانون جوانی است نیاز به بازنگری دارد و باید از پتانسیل های موجود در کمسیون بهداشت و درمان مجلس نهایت استفاده را برای اصلاح آن بکار برد.
یوسف نژاد به واقعی کردن تعرفه های پزشکی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل گسترش سلامت جامعه ، حق و حقوق پزشکان با واقعیت همخوانی ندارد و سلامت باید بگونه ای باشد که حق پزشکان نیز محفوظ باشد. وی خاطرنشان کرد:باتقویت نظام پزشکی باید باری را از روی دوش دولت برداشت تا سازمان نظام پزشکی بتواند در بخش های مختلف سلامت جامعه نقش آفرین باش


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

sahhar 3 مهر 1387
با سلام :
دوست عزيز چنانچه رابطه جنابعالي با آقاي دكتر محسني حسنه است به ايشان
بفرماييد تا دستور صادر بفرمايند جو ي محله لاهو پايين مسجد ابوالفضل را جدول
بندي نمايند تا ساكنين اين قسمت لاهو نيز ازحيث هر گونه عواقب بيماري مهلك
در امان بمانند. متشكرم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.031 seconds.